副校长-科研与战略

סגן הנשיא למחקר ופיתוח

ג'ון גונג

ג'ון גונג הוא פרופסור מן המניין באוניברסיטת ISRAEL-UIBE – האוניברסיטה הסינית הבינלאומית בישראל. פרופ' גונג הוא מומחה בינלאומי בתחומי הכלכלה, הפיננסים, הגבלים עסקיים, פיתוח תחרותיות וניהול תעשייתי; חוקר פורה בעל שורה ארוכה של פרסומים מדעיים בכתבי עת אקדמיים בינלאומיים.

נוסף למחקר אקדמי, פרופ' גונג הוא בעל ניסיון רב שנים בייעוץ לחברות וארגונים בינלאומיים רבים. הוא משמש כיועץ קבוע בפיתוח מדיניות של כלכלה תחרותית למדינות מתפתחות כגון קזחסטן ונמיביה מטעם הבנק הבינלאומי. כמו כן הוא שימש כיועץ עבור קרן קיינקרוס להטמעת מדיניות שוק תחרותי בסין וכחבר בצוות הייעוץ בבנק העולמי בנוגע לביצוע רפורמות בחברות סיניות ממשלתיות. פרופ' גונג עבד במשך שנים רבות עם ה-OECD (הארגון לפיתוח כלכלי ושיתופי פעולה) בנושאים של פיתוח מדיניות כלכלית. נוסף לכך הוא היה המחבר הראשי של מסמך המדיניות עבור ועדת ההיגוי של הבנק העולמי החדש לפיתוח מדינות BRICS בתקופת הקמתו.


פרופ' גונג הוא מומחה בעל שם בנושא סכסוכי פטנטים ובתחום ההגבלים העסקיים בסין והוא משמש כעמית מחקר בחברת הייעוץ האמריקאית בראטל (BRATTLE GROUP). שימש כעד מומחה בהליכים משפטיים משמעותיים בנוגע להגבלים עסקיים של חברות כגון HUAWEI, PO, ALIBABA, JD, CONVERSANT ועוד.

מייעץ כמומחה לרשות ההגבלים העסקיים במשרד המסחר בסין והיה האדריכל הראשי בבניית מאגר הנתונים לפרויקט התחרותיות הלאומי של משרד המסחר בסין.

פרופ' גונג נשכר לעיתים קרובות על ידי רשות ההגבלים העסקיים בכדי לבחון מגוון בבקשות בעלות פרופיל גבוה של מיזוגים ורכישות מולטי-לטרליים הדורשים הבנה מעמיקה ועבודה צמודה עם רשויות התחרות במדינות שונות. הוא שימש כעד מומחה בתביעות משפטיות רבות שהצליחו למנוע שימוש מונופוליסטי וניצול לרעה של דומיננטיות ובכך להגן על חברות במדינות רבות.


פרופ' גונג בעל טור ופרשן בענייני כלכלה, מדיניות ופוליטיקה במספר כלי תקשורת מובילים באסיה, ביניהם South China Morning Post, Global Times, China Daily וחבר פאנל ברשת China Global Television Network..

טרם מינויו כפרופסור מן המניין באוניברסיטת UIBE, צבר פרופ' גונג ניסיון מעשי רב במחקר עסקי וייעוץ במשך 14 שנים. תחילה שימש כמדען מחקר במעבדות בל (BELL COMMUNCATIONS) בניו ג'רסי, ארה"ב במשך שבע שנים, ולאחר מכן כיועץ בכיר לאסטרטגיה עבור Cable Television Laboratories  בקולורדו, ארה"ב.

פרופ' גונג הוא ממציאם של שני פטנטים אמריקאים (8-332-902, 8-566-888) בתחום טכנולוגיות ההחלפה של שידורי טלוויזיה. אחד הפטנטים אף הוטמע באופן נרחב בציוד הקצאת ספקטרום לשידור בכבלים בארה"ב.


תחומי מחקר

לאחרונה תחומי המחקר של פרופ' גונג מתרכזים בעיקר ביישומים מעשיים במיקרו-כלכלה הכוללים רכישות הנוגעות למסחר בינלאומי ומנגנוני הקצאה של משאבים ציבוריים.


תפקידי סגן הנשיא למחקר ופיתוח

תפקידו של סגן הנשיא למחקר ופיתוח ב-UIBE-ISRAEL הוא לבסס ולבנות את פעילות המחקר כחלק מהותי ומרכזי באוניברסיטה הסינית הבינלאומית בישראל. אחד האתגרים העומדים לפתחו הוא הצורך לאזן בין צמיחת פעילות האוניברסיטה תוך התמקדות במחקר ובתרומה חברתית של האוניברסיטה.

רוצים לקבל יותר מידע?

השאירו פרטים כאן:

הלו נרדמתם?

ההרשמה תיכף מסתיימת

077-8050196 דילוג לתוכן